Geplaatst op Geef een reactie

Veel gestelde vragen

Hoe wordt mijn bestelling verstuurd?
Je pakket wordt via PostNL verzonden.postnl

Milieubewuste Verzending

Helaas heeft iedereen te maken met verzendkosten bij een webshop. Als je naar een winkel toe rijdt, kost het ook geld. Dan kan je ook niet de winkelier de reiskosten laten betalen. Dit is niet leuk, maar helaas werkt het zo. Wij verzenden met PostNL.Afhalen mag natuurlijk ook altijd in onze vestiging in Noordwolde Fr. Sinds 1 januari is de regelgeving veranderd en mogen goederen niet meer met brievenbuspost worden verstuurd.

https://www.postnl.nl/campagnes/online-frankeren-buitenland/  

Natuurlijk proberen we de verzendkosten zo laag mogelijk te houden. Bepaalde producten worden daardoor met brievenbuspakket verstuurd en hiervoor betaalt u 4 euro. Dit kost ons meer dan 4 euro, omdat wij een brievenbusdoos er om heen doen. Een deel betaalt de klant en een deel betalen wij dus.

Wat gebeurt er als ik niet thuis ben?
PostNL zal proberen het pakket bij je buren aan te bieden. Je ontvangt een bericht waar jouw pakket is afgeleverd. Indien er geen buren thuis zijn ontvang je een bericht met daarop een code waarmee je jouw pakket bij een afhaalpunt kunt ophalen. Als je niet wilt dat het pakket bij buren wordt aangeboden, kun je dit aangeven bij het verzendingsveld. Ook kun je hier kiezen voor avond of ochtendlevering.

Ik heb een bericht ontvangen dat mijn pakket is verzonden, maar het is de volgende dag niet bezorgd door PostNL hoe kan dat?
Je ontvangt van ons een bericht waarin staat dat je bestelling is verzonden en een track&trace link. Soms heb je bericht dat je bestelling op een bepaalde dag wordt verzonden. Het betekent helaas niet automatisch dat de dag nadat we de bestelling hebben verzonden je de bestelling door PostNL krijgt aangeboden. Er zijn nu eenmaal wel eens storingen bij PostNL of een pakket wordt verkeerd gesorteerd. Wij zijn op het moment dat het pakket bij ons de deur uitgaat afhankelijk van de snelheid van PostNL.

Een product staat als “beschikbaar via nabestelling” in de webwinkel wanneer kan ik mijn bestelling verwachten?
Inmiddels kun je ook producten kopen indien ze niet voorradig zijn. De levertijd staat aangegeven in de productomschrijving. Je ontvangt dan je hele bestelling zodra het product wat niet op voorraad was geleverd kan worden. Wanneer je de producten die wel voorradig zijn eerder wilt ontvangen en moeten wij 2 pakketten voor je verzenden, dan worden er extra verzendkosten aan je doorbelast.
Meerdere artikelen besteld? Als u meerdere artikelen hebt besteld kan het zijn dat deze niet tegelijkertijd bij ons binnen komen wanneer deze niet van dezelfde leverancier afkomstig zijn. Vooral in deze tijd hebben wij soms te maken met langere levertijden. Helaas hebben wij geen hand in levertijden van leveranciers of verzendbedrijven. Wij zullen dan wachten tot het compleet is, waarna wij gaan verzenden. Bedankt voor uw begrip! Wij hebben hier al het voer, snacks, supplementen ruim op voorraad. Toch kan het zijn dat voorraad sneller gaat dan verwacht en raakt het op. Dan verzenden wij het in 1 keer . Dit scheelt weer transport en dus het milieu.

Kan de postbode mijn pakket ook buiten leggen onder een bankje of in de carport?

Helaas gaan wij hier niet over en kunnen wij dit niet voor iedereen individueel regelen met PostNL . Deze afspraken dient u dan ook zelf te maken met PostNL. Bedankt voor uw begrip! Ze bieden altijd het pakket eerst op het huisadres aan en als er niemand thuis is, bij de buren. het pakket kan namelijk ook kwijtraken en dan bent u zelf verantwoordelijk!

Hoe zorg ik er voor dat het pakket niet bij de buren wordt aangeboden?
Dit kan je aanvinken bij hoe je wilt dat PostNL jouw pakket gaat versturen.

Ik wil graag dat het pakket ergens anders wordt bezorgd.
In stap 2 van het bestelproces krijg je de keuze om een afwijkend leveradres op te geven.

PostNL Afhaalpunt kiezen-  PakjeGemak
Wil je dat het pakket rechtstreeks bij een PostNL punt wordt bezorgd, kies dan bij het afronden van jouw bestelling voor een PakjeGemak punt in jouw buurt. Door jouw postcode en huisnummer in te vullen.

Kan ik het product ook als cadeau verzenden?
Ja, dat kan. Hiervoor kunt u een ander verzendadres invullen dan het factuuradres. We verzenden de bestellingen standaard zonder factuur en pakbon. De factuur wordt immers per email aan u verzonden en zo weet u precies wat u heeft besteld.

Kan ik mijn bestelling komen ophalen?
Ja dit kan, alleen op afspraak, in onze vestiging in Noordwolde Frl. of in Drachten. Dit kan je aangeven in de verzendkeuzes en dan kunt u contact met ons opnemen over uw gewenste tijdstip en dag.

Hoe weet ik dat ik veilig kan bestellen en betalen bij Bio4Pets?

Onze website is beveiligd. Ook onze betaalomgeving is beveiligd. Je transactie wordt middels een beveiligde verbinding verstuurd. Zo ben je er zeker van dat de betaling en verzending van jouw gegevens beschermd is. Betalen kan met iDEAL in Nederland en in het buitenland  via  Bancontact  of KBC in België en Giropay in Duitsland. Wij zijn verder ingeschreven bij de Kamer van Koophandel: KVK-nummer 66158966 

iDeal

iDEAL
Vanuit België betalen met b.v. Bancontact, KBC knop, ING pay. Giropay ist bestimmt für Deutschland

Veilig en vertrouwd betalen via internetbankieren.
– Je plaatst de artikelen in het winkelwagentje
– Kiest voor de betaaloptie iDeal en je
– Kiest jouw eigen bank
– In de vertrouwde en beveiligde omgeving van jouw eigen bank rond je de betaling af
– Na de betaling kom je terug in de webwinkel, betaling en bestelling geslaagd

Soms komt het voor dat de betaling niet in 1x lukt via iDeal door een storing bij het internetbankieren van je bank. Je bestelling staat op dat moment wel in ons systeem geregistreerd. Je ontvangt een e-mail met onze rekeninggegevens en een nieuwe bestel- of betaallink waarmee je de betaling alsnog via iDeal kunt voldoen.

Bancontact / MisterCash of KBC
Speciaal voor onze Belgische klanten kan er online worden betaald met Bancontact / MisterCash. Eenvoudig geld overboeken met uw Belgische bankkaart, na het invoeren van het kaartnummer en de vervaldatum word je naar de betaalomgeving van je eigen bank geleid.

Vooraf overmaken
Wil je het bedrag van de bestelling het liefste zelf overmaken naar ons rekeningnummer, dan kies je voor de optie vooraf overmaken. Je ontvangt de factuur van je bestelling, hier staan ook de bankgegevens van Bio4Pets in  vermeld. Je maakt het geld zelf over naar onze bankrekening en binnen 1-3 werkdagen is je betaling bij ons binnen. Betalingen vanuit België duren soms iets langer. Zodra je betaling is ontvangen wordt je bestelling verstuurd. Indien we na 14 dagen geen betaling hebben ontvangen, dan wordt de bestelling uit het systeem verwijderd.

Rekeningnummer:  NL57 KNAB 0256 3498 00 t.n.v. Bio4Pets

Hoe gaan jullie met persoonsgegevens om?
Wij verstrekken nóóit gegevens aan derden, ook zenden wij geen ongevraagde e-mails buiten mails over je bestelling. De gegevens die je aan ons verstrekt voor een bestelling worden vertrouwelijk behandeld. Wil je graag updates van ons ontvangen, dan kun je jezelf aanmelden voor onze nieuwsbrief. Onze Nieuwsbrief ontvangen? Onder aan onze pagina kunt u zich aanmelden. Wij voegen namelijk niemand toe,  wij geven namelijk om uw privacy.

Het product bevalt toch niet, kan ik het retourneren?
Binnen 14 dagen kun je het pakket aan ons terugsturen of ruilen. Zorg wel dat de producten in dezelfde staat zijn als je ze ontvangen hebt.  Wanneer je vooraf per mail aangeeft dat we jouw retourzending kunnen verwachten, kunnen we deze sneller verwerken. Je ontvangt het aankoopbedrag (inclusief verzendkosten) terug. Indien je een artikel wilt terugsturen, betaal je zelf de verzendkosten voor het retourzenden. Onder het kopje Retour en ruilen vindt u een ruilformulier of retourformulier, afhankelijk van wat u kiest en meer info.

Ik wil het artikel graag omruilen, hoe gaat dit in zijn werk?
Het beste kun je even een e-mail sturen aan info@bio4pets.nl Vermeld wat je wilt ruilen wat welk artikel (een maat groter of kleiner bijv.) Wij houden dan alvast rekening met jouw zending. Het ruilformulier vindt u onder Retour en ruilen . Ruilen kan binnen 14 dagen door het te verzenden in dezelfde staat als je het hebt ontvangen.

Ons retouradres is:

Bio4Pets afdeling Klantenservice

De Hoefslag 31

8391BH Noordwolde Frl.

Het product is beschadigd / stuk aangekomen wat nu?
Indien je een product hebt ontvangen dat beschadigd is of stuk vragen wij je om binnen 24 uur na ontvangst contact met ons op te nemen per e-mail met een foto van het beschadigde product, zodat we een passende oplossing kunnen bieden.

Hoe handelen jullie klachten af?
Je kunt jouw klacht via e-mail aan ons sturen op e-mailadres: info@bio4pets.nl. Vermeld duidelijk in de onderwerp regel dat het een klacht betreft en je ordernummer. Je ontvangt een ontvangstbevestiging van de klacht. De termijn van afhandeling van de klacht is maximaal 14 werkdagen. De insteek is om samen met jou de klacht correct op te lossen. Indien wij er samen niet uitkomen, dan bestaat de mogelijkheid van bemiddeling door de Stichting Webshop Keurmerk.

Het gekochte hondenspeeltje is stuk, kan ik mijn geld terug krijgen?
Nee. Op hondenspeelgoed zit geen garantie, iedere hond is anders en de ene hond maakt speeltjes direct stuk die bij een andere hond wellicht jaren mee gaat. Je dient toezicht te houden op je hond om te voorkomen dat er stukjes worden afgebeten en opgegeten. Bij ieder artikel staat iets aangegeven over de duurzaamheid van het hondenspeelgoed, dit is slechts een indicatie op basis van onze eigen ervaringen. Wanneer je hond een speeltje snel stuk maakt, krijg je geen geld terug. Ook ben je ten alle tijde zelf verantwoordelijk voor de veiligheid van je eigen hond, haal kapotte speeltjes direct weg.

Het gekochte kattenspeeltje is stuk gegaan, kan ik mijn geld terugkrijgen?
Nee. Op kattenspeelgoed zit geen garantie, iedere kat is anders en de ene kat maakt speeltjes direct stuk die bij een andere kat wellicht jaren mee gaat. Je dient toezicht te houden op je kat om te voorkomen dat er stukjes worden afgebeten en opgegeten. Bij ieder artikel staat iets aangegeven over de duurzaamheid van het kattenspeelgoed, dit is slechts een indicatie op basis van onze eigen ervaringen. Ook ben je ten alle tijde zelf verantwoordelijk voor de veiligheid van jouw eigen kat, haal kapotte speeltjes direct weg.

Waarom verkopen jullie vegetarische hondenvoeding?
Voor mensen die hun huisdier diervrij willen voeren én voor honden met een allergie voor dierlijke ingrediënten. Al onze vegetarische hondenvoeding is compleet (tenzij anders omschreven), is vrij van GMO’s, vrij van kunstmatige geur- kleur- en smaakstoffen én vrij van kunstmatige conserveermiddelen.

Verkopen jullie ook KVV / BARF / versvoeding voor hond en kat?
Ja, alleen verzenden wij dit niet! Wij zijn bang  voor vertraging met zulke kwetsbare producten. U kunt het bij ons afhalen op afspraak in onze vestiging in Noordwolde Frl of in Drachten. Verder bezorgen wij zelf diepriesproducten in ons eigen bezorggebied 50 km rond Noordowlde en 35 km rond Drachten. Voor voorwaarden en eventuele bezorgkosten kunt u kijken bij ons Diepvriesbeleid

Mijn huisdier heeft een kwaal wat kan ik het beste geven?
In onze huisdierapotheek kun je eenvoudig zoeken op kwaal of aandoening

Is het artikel nu wel of niet op voorraad?
Omdat het een dagtaak is om de voorraad van alle artikelen steeds bij te werken en het een handmatig werkje is, staat niet bij alle artikelen de voorraad weergegeven. Achter de schermen staan de artikelen waarbij de voorraad niet zichtbaar is in de winkel ingesteld als ‘onbeperkt leverbaar’ dat zijn dus de producten die we standaard ruim op voorraad hebben óf de producten waarvan de leverancier meerdere malen per week levert en dus er altijd snel een product binnenkomt. Wil je absoluut zeker zijn of een artikel nu wel of niet voorradig is, dan kan je altijd contact opnemen. Het kan ook voorkomen dat het artikel als uitverkocht staat omschreven, terwijl deze wel degelijk op voorraad is.

Ik wil jullie teksten en foto’s gebruiken voor mijn eigen website, mag dat?
© Op alle teksten van Bio4Pets rust auteursrecht. Zonder schriftelijke toestemming van de auteur is het niet toegestaan de teksten te kopiëren voor je eigen website of andere publicatie dan wel online of offline. Wij nemen (juridische) vervolgstappen wanneer blijkt dat je ongeoorloofd teksten of beeld hebt gekopieerd. Een van deze stappen is een verzoek bij Google om je website te verwijderen uit de zoekresultaten wat negatief zal uitpakken voor jouw positie in Google.

Ik heb een andere vraag.
Wij stellen het op prijs als je ons een bericht stuurt met je vraag, deze wordt zo spoedig mogelijk beantwoord.

Om onze informatie over de natuurlijke benadering van huisdieren te delen, hebben we een afdeling berichten over allerlei topics. Deze vindt u onder aan de pagina.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.